Неділя, 25 Липня, 2021

Очікування / реальність: Як відрізняється передвиборча соціологія від даних екзит-полу?

Революція 1917: що відбувалося у Катеринославі?

Безліч вулиць Дніпра, ще до декомунізації, носили імена людей, які були для середньостатистичного жителя Української Радянської Соціалістичної Республіки всього-на-всього невеликим топонімом, який...

Проблематика передвиборчої кампанії у Дніпрі

Двадцять п‘ятого жовтня у Дніпрі відбудуться місцеві вибори: буде обраний мер та депутати місцевих органів влади. Як і завжди, виникає не мала...

Викрадення у Дніпрі: президент Володимир Зеленський втрутився у розгляд

Україна зовсім недалеко залишилося до вікопомних «чорних воронків», які наводили жах на людей за часів Сталіна. Людей забирали без всяких пояснень, як правило, вночі,...

Філатов повторно став мером Дніпра: як це було

Кажуть, що влада змінює людей. Але в кращу сторону чи гіршу - стає зрозуміло тільки після закінчення каденції, зокрема, мера міста. Визначальною...

Перед виборами в інформаційному просторі з’являється безліч соціологічних опитувань.  Вони проводяться в одному місті, серед того ж суспільства, але результати різняться. Деякі з них настільки полярні, що в достовірності виникають сумніви. Зараз відомі дані екзит-полів, що допоможе нам порівняти показники опитувань до виборів і попередні результати виборів 2020. Наскільки достовірні їх результати і чи можна їм довіряти? Далі на dnepryes.

Результати опитувань

У неділю жителі Дніпра проголосували за мера міста, обласних та міських депутатів. Щоб домогтися місцевої підтримки і збільшити шанси на перемогу, кандидати провели політичні кампанії. Головне завдання таких кампаній – переконати городян голосувати за власний образ кандидата, а не за конкурента. Перед виборами, ми все частіше зустрічали на сторінках інтернету, в новинах результати попереднього опитування або соціологію перед виборами.

Наприклад, за результатами дослідження 15-16 жовтня, проведеного Центром соціальних і маркетингових досліджень «ГОЛОС + Народна соціологія», впевнено лідирував кандидат від “Слуг” Сергій Риженко з 28%. Борис Філатов отримав друге місце з 20,2%. Третій результат у Олександра Вілкула – 11,9%. 

За результату опитування на сайті інформаційного ресурсу 056.ua (https://www.056.ua/news), до трійки лідерів кандидатів на пост мера увійшли: Філатов – 37%, кандидат від “Національного Корпуси” Ігор Майденко – 15% і Сергій  Риженко – 12%.

Інформаційне агентство “Українські новини” представили результати опитування городян станом на 11 жовтня.  Головними претендентами виявилися Філатов (“Пропозиція”) – 40%, Краснов ( “Громадська сила”) – 11%, Вілкул ( “Блок Вілкула”) – 9,3%.

Протилежні результати інтерв’ювання громадян 15-16 жовтня представив центр суспільного розвитку “Інтер-Акція”

На питання про те, за кого б громадяни проголосували на виборах мера, найбільшу підтримку отримав Загід Краснов – 33,2%. За кандидатуру Бориса Філатов висловилися 30,1%, а за Сергія Риженка – 10,5%.

Про що говорить екзит-пол?

Екзит-пол – це процедура проведення соціологічного опитування службами на виході з виборчих дільниць. Вони проводяться на замовлення і, як правило, мають схожі з офіційними показники.

За результатами екзит-полу, який проводився на замовлення “Студії Савіка Шустера”, найбільше голосів отримав Борис Філатов – 44,47%, другим виявився Загід Краснов – 14,44, а третім – Олександр Вілкул – 11,27%.

Результати дослідження проведеного Комітетом Виборців України наступні:

  • Філатов – 52,3%
  • Вілкул – 11,6%
  • Краснов – 10,6%.

Відзначимо, Центральний Виборчий Комітет заявив, що офіційні результати голосування будуть готові протягом 5-ти днів з дня проведення виборів.

Висновок

Показники опитувань можуть бути як схожі між собою, так і різнитися. Якщо ви вирішили знайти відповідь спираючись на соціологічні опитування, то точно не варто зупинятися на одному. Чим більше результатів ви переглянете – тим більше вірогідний варіант отримаєте.  Жоден з них не гарантує точності. Більше того, про маніпуляції і спонсорства таких опитувань можна писати окрему статтю. Радимо, перевіряти інформацію перед тим, як сприйняти її на віру. В епоху нескінченного потоку інформації, інформаційна грамотність і критичний підхід просто необхідні, щоб не стати використаним в чиїх то цілях.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Подарунки хлопцю: чим здивувати коханого

До важливого свята ще далеко, але ви хочете порадувати свою другу половинку? Не потрібно відкладати хороше на потім. Придумайте привід і вручіть...

Хто боровся за крісло мера Дніпропетровська в рік Синьої Кози: головні кандидати

2015-й рік вже давним-давно позаду, і вже мало хто пам'ятає, хто тоді балотувався в мери Дніпропетровська разом із Борисом Філатовим. Його, як...

Дуже слабка явка: скільки людей проголосували у другому турі виборів мера Дніпра

Борис Філатов у листопаді минулого року став мером Дніпра. Навряд чи в той момент на його обличчі були сльози радості, адже зазвичай...

Філатов повторно став мером Дніпра: як це було

Кажуть, що влада змінює людей. Але в кращу сторону чи гіршу - стає зрозуміло тільки після закінчення каденції, зокрема, мера міста. Визначальною...

Як забезпечити безпеку будинку

Через часті правопорушення, зростаючу кількість крадіжок зі зломом, складно відчувати себе в абсолютній безпеці. В цьому випадку, жителям Дніпра важливо закупити сучасне...